Wat houdt een showroomafspraak in?
Onze showroom is dé ideale plek om kennis te maken met de unieke oplossingen van Molenaar. Hier krijg je een goed beeld van verschillende collecties en mogelijkheden. We nodigen je daarom graag uit in een van onze showrooms voor een persoonlijk advies. Maar wat kan je van zo’n gesprek verwachten? Showroomadviseur Frank vertelt je alles over de inhoud van het gesprek.
Hoe begin je aan een showroomafspraak?
‘’Allereerst wil ik een goed beeld krijgen van de klant en zijn of haar specifieke situatie,’’ begint Frank zijn verhaal. ‘’Dit doen we vaak onder het genot van een lekker bakje koffie of thee. Ik wil dan voornamelijk weten wat belangrijk is voor de klant, zodat ik mijn advies nog beter kan afstemmen op de specifieke situatie. Sommige klanten zijn alleen op zoek naar een veilige inloopdouche. Andere komen om een compleet nieuwe badkamer uit te zoeken. Iedere situatie vraagt om een andere aanpak.’’
Hoe krijg je een goed beeld van de huidige badkamer?
‘’Om een goed beeld krijgen van de huidige badkamer, is het fijn als de klant duidelijke foto’s en exacte maatvoeringen meeneemt. Denk aan de lengte en de breedte van de badkamer, maar ook de hoogte. Dat laatste wordt nog wel eens vergeten. Daarnaast wil je ook weten of er nog hoeken of bijzondere dingen zijn in de badkamer. Denk aan een schuin dak of een raam waar we rekening mee moeten houden.’’
Checklist om je voor te bereiden
|
|
|
|
En de nieuwe badkamer?
‘’Veel mensen hebben zelf al een voorstelling van hun droombadkamer, maar sommige nog totaal niet,’’ vervolgt Frank. ‘’Daarom gaan we samen een rondje door de showroom om te kijken wat mensen aanspreekt. Vaak hoor je tijdens het kijken al wat iemand mooi vindt. Natuurlijk is dat heel verschillend per klant en ieder verhaal vraagt om een unieke aanpak. Het belangrijkste is om goed te luisteren naar de wensen en behoeften van de klant.’’
Wat gebeurt er na het aanbod?
‘’Wanneer de offerte is opgemaakt, kun je gelijk een handtekening zetten. Dan wordt het proces gelijk in gang gezet. Wil je er nog even over nadenken? Ook dat is natuurlijk geen probleem. Het belangrijkste is dat klanten een oplossing vinden die bij ze past en een goed gevoel hebben bij Molenaar.’’